
- Samdomi darbuotojai (pagal darbo sutartį);
- Savarankiškai dirbantys asmenys (turintys individualią veiklą, mažųjų bendrijų nariai, ūkininkai ir kt.).
Šiems asmenims nereikia gauti darbo leidimo – jie turi teisę dirbti laisvai, tačiau gyventi ilgiau nei 3 mėnesius galima tik gavus Teisės laikinai gyventi pažymėjimą.
- Prisijungti prie MIGRIS sistemos;
- Užpildyti prašymą dėl teisės laikinai gyventi pažymėjimo išdavimo;
- Pridėti reikalingus dokumentus (paso arba ID kortelės kopiją, darbo sutartį ar kitą veiklos įrodymą);
- Rezervuoti vizito laiką dokumentų pateikimui Migracijos departamente.
- Pasas arba asmens tapatybės kortelė;
- Darbo sutartis arba savarankiškos veiklos įrodymas (pvz., individualios veiklos pažyma);
- Gyvenamosios vietos deklaracija arba nuomos sutartis (jei deklaruojama gyvenamoji vieta per MIGRIS);
- Valstybės rinkliavos kvitas (10 EUR).
- Migracijos departamente, pateikiant gyvenamosios vietos dokumentus vizito metu;
- Seniūnijoje arba savivaldybėje – tai turi būti padaryta per 1 mėnesį nuo Teisės laikinai gyventi pažymėjimo gavimo dienos.
- Dokumentų originalus;
- Biometrinius duomenis (pirštų antspaudai, nuotrauka);
- Pasirašyti prašymą dėl pažymėjimo išdavimo.
- Nereikia leidimo dirbti – ES piliečiai gali dirbti laisvai Lietuvoje be papildomų leidimų.
- Vizito rezervacija privaloma – be rezervacijos į Migracijos departamentą atvykti negalima.
- Gyvenamosios vietos deklaravimas būtinas – nedeklaravus gyvenamosios vietos, gali kilti problemų gaunant Teisės laikinai gyventi pažymėjimą.
ES piliečiui įsidarbinti Lietuvos transporto įmonėje yra paprasta, jei laikomasi visų reikalingų žingsnių ir tvarkų. Svarbiausia – aiškiai suprasti, kokie dokumentai reikalingi, tinkamai juos paruošti ir laiku pateikti per MIGRIS sistemą. Jei viskas atliekama tvarkingai, Teisės laikinai gyventi pažymėjimas yra išduodamas greitai ir be nesklandumų.